ชื่อบทความ |
Motorcycle On-Road Driving Parameters Influencing Fuel Consumption and Emissions on Congested Signalized Urban Corridor |
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ |
12 มีนาคม 2560 |
วารสาร |
ชื่อวารสาร |
Journal of Advanced Transportation |
มาตรฐานของวารสาร |
ISI |
หน่วยงานเจ้าของวารสาร |
John Wiley and Sons, Inc. and Hindawi |
ISBN/ISSN |
|
ปีที่ |
2017 |
ฉบับที่ |
1 |
เดือน |
May |
ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ |
2560 |
หน้า |
1-6 |
บทคัดย่อ |
This study aims to find the on-road driving parameters influencing fuel consumption and emissions of motorcycle driving on a congested signalized urban corridor. A motorcycle onboard measurement system was developed to measure instantaneously and continuously record on-road driving data, including speed-time profile, emissions, and fuel consumption, by the second. The test motorcycles were driven by 30 sample motorcyclists on a signalized urban corridor in Khon Kaen City, Thailand, to collect their on-road driving behavior during the morning peak period. Cluster analysis was applied to analyze collected driving data and to categorize the drivers by level of fuel consumption and on-road driver behavior. The on-road driving parameter influencing fuel consumption and emissions was then determined. Results revealed that proportion of idle time significantly influenced fuel consumption and emissions of motorcycle driving on a congested signalized urban corridor, though aggressive driving behavior, hard acceleration and deceleration, did not have the same kind of influence. |
คำสำคัญ |
Fuel Consumption, Emissions, On-Road Driving |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ |
มีผู้ประเมินอิสระ |
สถานภาพการเผยแพร่ |
ตีพิมพ์แล้ว |
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
citation |
มี |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|