2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Exploring Teachers' Listening in Classroom Using Lesson Study and Open Approach  
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 9 กันยายน 2560 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 10th International Conference on Educational Research  
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนแก่น  
     สถานที่จัดประชุม คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนแก่น  
     จังหวัด/รัฐ ขอนแก่น 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 9 กันยายน 2560 
     ถึง 10 กันยายน 2560 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 10 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 857-863 
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ This research aims to explore teachers’ listening method in classroom using lesson study and open approach. This research is the qualitative with Protocol Analysis and Analysis Description methods. The target samples are 2 teachers who have 8 and 3 years of open approach teaching experience. Class data collection was conducted through lesson study and open approach methods according to Inprasitha (2011) and analyzed through the listening framework of Davis (1997). The result found that, there are 4 teachers’ listening formats in classroom using lesson study and open approach as follows; First step: open-ended problems posing; includes interpretive and hermeneutic listening formats without evaluative listening format from both target samples, Second step: students’ self-learning; includes interpretive and hermeneutic listening formats without evaluative listening format from both target samples, Third step: Whole class discussion and comparison found that, first target sample, a teacher who has 8 years open approach teaching experience, applies interpretive and hermeneutic listening formats without evaluative listening while the second target sample, a teacher who has 3 years of open approach teaching experience, applies evaluative, interpretive and hermeneutic listening formats. We found evaluative listening format only in the first teaching lesson plan and Fourth step: Summarization through connection students’ mathematical ideas emerged in the classroom; includes interpretive and hermeneutic listening formats without evaluative listening format from both target samples.  
ผู้เขียน
575050093-4 น.ส. ชนิดาภา จันนอ [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Poster 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0