ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
LEADERSHIP SOFT SKILLS INDICATORS OF SCHOOL BORDER
FOR ADMINISTRATORS |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
9 กันยายน 2560 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
International Computing Education Research |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนแก่น |
สถานที่จัดประชุม |
คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนแก่น |
จังหวัด/รัฐ |
ขอนแก่น ประเทศไทย |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
9 กันยายน 2560 |
ถึง |
12 กันยายน 2560 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
10(2017) |
Issue (เล่มที่) |
1 |
หน้าที่พิมพ์ |
45 |
Editors/edition/publisher |
Faculty of Education Khon Kaen University |
บทคัดย่อ |
ABSTRACT
The purposes of this research being as follow to study creative Leadership Soft Skills indicators of school border for Administrators and to examine the goodness-of-fit of the structural model of confirmatory factor analysis with the empirical data. Phase I was the study creative Leadership Soft Skills indicators of school border for Administrators by theoretical documental analysis by creating conceptual framework, drafting indicators, and verifying the context validity. Phase II was the examination of the goodness-of-fit of the structural model. The sample size of 340 Teachers of Primary Education Service Area Office was derived by multi-stage random sampling. Data collection tool was a five-level rating scale questionnaire with a reliability of 0.9866 and validity ranging from 0.89 to 1.00 Collected data were analyzed for CFA by software statistic package.
Result of the research
1. Results of the study appear to be an indicator of an indicator of Leadership Soft Skills of school border for Administrators. margin of 64 indicators that are based on the concepts involved. The main elements of the 8
2. The goodness-of-fit of structural equation model showed its consistency with the empirical data (Chi-square = 79.206, degree of freedom (df) = 63, X2/df = 1.257, P = 0.0817, goodness-of-fit index (GFI) = 0.998, adjusted-goodness-of-fit index (AGFI) = 0.995, and root mean square error of approximation (RMSEA) = 0.028). Statistical analysis results thus confirmed the research hypotheses.
The results of the structural validity test of Leadership Soft Skills Indicators of School Border For administrators with the empirical data by using Chi-square, the goodness-of-fit index and the adjusted-goodness-of-fit index revealed that the model correlated with the empirical data with statistical significance. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
ไม่มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Abstract |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
ไม่เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|