ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
Lifelong Learning Management for the Urban Poor: A case study of Khon Kaen City, Thailand. |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
25 มกราคม 2560 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
Academic Fora |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
Technological and Higher Education Institute of Hong Kong |
สถานที่จัดประชุม |
Shinjuku New City Hotel Tokyo, Japan |
จังหวัด/รัฐ |
Tokyo |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
26 มกราคม 2560 |
ถึง |
27 มกราคม 2560 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
14 |
Issue (เล่มที่) |
12 |
หน้าที่พิมพ์ |
18 |
Editors/edition/publisher |
|
บทคัดย่อ |
This article is part of the thesis in dynamics of educational
inequality of the urban poor and appropriate management guidelines. The
purpose is to study social capital affecting informal learning of people
living in slums along the railway which amount three places in the main
cities of the northeast region of Thailand. Under the promotion and support
of lifelong learning from various organizations, both public and private.
Using the study of review documents and in-depth interviews, officials of
both governmental and private amount three organizations.
The study found that Agencies, both public and private, have to help
support the activities or projects which are essential to the development of
the urban poor living in communities along the railway continued. Not only
in the formal education but also to foster lifelong learning in all ages. And
the agencies, both public and private sectors to support the development of
quality of life. And the opportunities for lifelong learning, consistent with
the role and mission of each agency. Managerial found that enhancing
lifelong learning for the urban poor living along the railway there is barrier
problem from the internal factors of both public and private agencies.
Including factors arising from the urban poor themselves. Therefore,
diversity, lifelong learning management, Lower official, Promote
participation, horizontal learning. This reduces constraints on the process
and cause promotion of lifelong learning is more effective |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Abstract |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|