2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Lifelong Learning Management for the Urban Poor: A case study of Khon Kaen City, Thailand. 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 25 มกราคม 2560 
การประชุม
     ชื่อการประชุม Academic Fora 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Technological and Higher Education Institute of Hong Kong  
     สถานที่จัดประชุม Shinjuku New City Hotel Tokyo, Japan 
     จังหวัด/รัฐ Tokyo 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 26 มกราคม 2560 
     ถึง 27 มกราคม 2560 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 14 
     Issue (เล่มที่) 12 
     หน้าที่พิมพ์ 18 
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ This article is part of the thesis in dynamics of educational inequality of the urban poor and appropriate management guidelines. The purpose is to study social capital affecting informal learning of people living in slums along the railway which amount three places in the main cities of the northeast region of Thailand. Under the promotion and support of lifelong learning from various organizations, both public and private. Using the study of review documents and in-depth interviews, officials of both governmental and private amount three organizations. The study found that Agencies, both public and private, have to help support the activities or projects which are essential to the development of the urban poor living in communities along the railway continued. Not only in the formal education but also to foster lifelong learning in all ages. And the agencies, both public and private sectors to support the development of quality of life. And the opportunities for lifelong learning, consistent with the role and mission of each agency. Managerial found that enhancing lifelong learning for the urban poor living along the railway there is barrier problem from the internal factors of both public and private agencies. Including factors arising from the urban poor themselves. Therefore, diversity, lifelong learning management, Lower official, Promote participation, horizontal learning. This reduces constraints on the process and cause promotion of lifelong learning is more effective 
ผู้เขียน
567080006-0 น.ส. พิมพ์ชนก ไพรีพินาศ [ผู้เขียนหลัก]
คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Abstract 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0