2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Developing Smartphone-based Hands-on Inquiry Laboratory: Results on Students’ Affective Channels of Chemistry Learning 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 5 ธันวาคม 2560 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 25th International Conference on Computers in Education (ICCE 2017) 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Asia-Pacific Society for Computers in Education (APSCE) 
     สถานที่จัดประชุม Rydges Latimer New Zealand  
     จังหวัด/รัฐ Christchurch 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 4 ธันวาคม 2560 
     ถึง 8 ธันวาคม 2560 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 25 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 615-622 
     Editors/edition/publisher Asia-Pacific Society for Computers in Education 
     บทคัดย่อ Abstract: Currently, mobile devices such as smartphones plays an important role in the field of science education. The advancement of mobile technology has changed the way of learning in and about science using mobile application on smartphones. This paper illustrates a development of hands-on inquiry laboratory lessons in chemistry with the support of smartphone, and presents also the results on middle school students’ perceptions and attitudes in chemistry learning with smartphone-based laboratory. 43 middle school students in a public secondary school located northeastern region of Thailand voluntarily participate in this study, and they were assigned to interact with a series of smartphone-based hands-on inquiry laboratory in chemistry of solution lesson for two weeks. After the participation, they were administered 21-items and 20-items perception and engagement questionnaire, respectively. The preliminary results showed that they expressed positive perceptions towards the learning experience of smartphone-based laboratory, and impressed with the laboratory lessons. In addition, they expressed positive attitudes to the technology-enhanced chemistry learning with smartphone-based laboratory. This revealed that it is a challenge to use smartphone-based hands-on inquiry laboratory learning in chemistry as a pedagogy for new generation learners who have digital skills to perform science learning in 21st century education era. The main implication of this study is the rethinking of pedagogy used for modern and up-to-date teaching of solution for promoting favorable motivation to learn chemistry. Keywords: Mobile learning, hands-on laboratory, inquiry-based learning, perception, attitude 
ผู้เขียน
595050016-4 นาย บรรจง ประสงค์ทรัพย์ [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) ไม่มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0