2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ DESIGN FRAMEWORK OF CONSTRUCITVIST WEB-BASED LEARNING ENVIRONMENTS TO ENHANCE PROBLEM SOLVING ON C PROGRAMING LANGUAGE FOR SECONDARY SCHOOL 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 1 ตุลาคม 2560 
วารสาร
     ชื่อวารสาร Turkish Online Journal of Educational Technology 
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร The Association of Science, Education and Technology (TASET), Vienna University of Technology, Sakarya University, Istanbul University and Governors State University 
     ISBN/ISSN ISSN: 2146-7242 
     ปีที่ 2017 
     ฉบับที่
     เดือน october
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2560 
     หน้า 700-704 
     บทคัดย่อ This research study aimed to designing framework of Constructivist web-based learning environments to enhance Problem Solving on C Programing Language for Secondary School. The target group consisted of 3 expert reviewers for content, web-based learning and learning environment designing. Research methodology is developmental research; developmental research consisted of 3 processes: (1) designing process, (2) developing process, and (3) Evaluate the efficiency of the design framework. Research methods are document analysis. The procedures were as following steps: (1) to examine and analyze the principles and theories, (2) to synthesize theoretical framework as following that Contextual base, Psychological base, Technologies base, Problem Solving for programing base and Pedagogies base Model learning environments, (3) to synthesize designing framework. The result revealed that: 1) to synthesize theoretical design framework of 5 components as following that Contextual base, Psychological base, Technologies and media base, Problem Solving, Pedagogies base Model learning environments. 2) To synthesize theoretical design framework of Constructivist web-based learning environments to enhance Problem Solving of 7 components as following that. (1) Problem base (2) Resource (3) Collaboration (4) Problem Solving Center (5) Related Case (6) Scaffolding (7) Coaching. The efficiency of the Constructivist web-based learning environments to enhance Problem Solving are shown in following: learning content, web-based learning and learning environment designing. 
     คำสำคัญ Constructivist Web-based Learning Environment, Constructivist ,Problem Solving 
ผู้เขียน
585050056-1 น.ส. ปวีณา ไชยสมบูรณ์ [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ตีพิมพ์แล้ว 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation ไม่มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0