ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
Thai Students’ Perceptions on Using Project-based Learning to Develop CEFR Vocabulary Learning |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
15 กุมภาพันธ์ 2561 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
The 2nd National and International Research Conference 2018: |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์ |
สถานที่จัดประชุม |
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์ |
จังหวัด/รัฐ |
บุรีรัมย์ |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
15 กุมภาพันธ์ 2561 |
ถึง |
16 กุมภาพันธ์ 2561 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
2018 |
Issue (เล่มที่) |
1 |
หน้าที่พิมพ์ |
201-209 |
Editors/edition/publisher |
|
บทคัดย่อ |
The main purpose of this study is to examine the Thai students’ perceptions on using project-based learning (PBL) on improving their CEFR vocabulary learning. The participants of this research were 30 Mathayomsuksa 4 (M.4) students of Ban Khwao Witayayon School who studied English in the first semester of 2017. The research instrument consisted of lesson plan, questionnaire, and interview. The data was analyzed and interpreted by mean (X), and standard deviation (S.D.). The results of the study show that the participant had obstacles with CEFR vocabulary learning whereas project
based learning is an alternative way to help them satisfactorily learn words and consequently improve their CEFR vocabulary learning. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|