2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Designing Framework of Web-Based Learning Environment Model to Enhance Creative Problem Solving for Vocational Diploma Students: Integrated with Neuroscience 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 11 กันยายน 2558 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 8th International Conference on Educational Research 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Faculty of Education, Khon Kaen University, Thailand 
     สถานที่จัดประชุม Faculty of Education, Khon Kaen University, Thailand 
     จังหวัด/รัฐ Khon Kaen 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 11 กันยายน 2558 
     ถึง 12 กันยายน 2558 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2015 
     Issue (เล่มที่) ISBN: 978-616-223-543-6 
     หน้าที่พิมพ์ 324-330 
     Editors/edition/publisher 650 
     บทคัดย่อ The purposes of this research were to design and develop the designing framework of the constructivist web-based learning environment model to enhance creative problem solving for vocational diploma students: integrated with neuroscience. The developmental research phase 1 was employed in this study. Document analysis and survey methodology were used in this study according the procedures as follows: 1) to examine the principles and theories 2) to explore the instructional context 3) to synthesize theoretical framework of the constructivist web- based learning environment model to enhance creative problem solving which consisted of 5 basic theories as (1) learning theories: cognitivism and constructivism (2) pedagogical theory (3) media and technology theory (4) contextual theory and (5) brainwave measurement. And 4) The results showed that the 7 components were used to design the constructivist web -based learning environment were: Problem-base, Resources Center, Cognitive Tools, Collaborative Center, CPS Center, Scaffolding Center, and Coaching Center 
ผู้เขียน
557050032-6 นาย พรวุฒิ คำแก้ว [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0