ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
Designing Framework of Web-Based Learning Environment Model to
Enhance Creative Problem Solving for Vocational Diploma Students:
Integrated with Neuroscience |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
11 กันยายน 2558 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
The 8th International Conference on Educational Research |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
Faculty of Education, Khon Kaen University, Thailand |
สถานที่จัดประชุม |
Faculty of Education, Khon Kaen University, Thailand |
จังหวัด/รัฐ |
Khon Kaen |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
11 กันยายน 2558 |
ถึง |
12 กันยายน 2558 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
2015 |
Issue (เล่มที่) |
ISBN: 978-616-223-543-6 |
หน้าที่พิมพ์ |
324-330 |
Editors/edition/publisher |
650 |
บทคัดย่อ |
The purposes of this research were to design and develop the designing framework of
the constructivist web-based learning environment model to enhance creative problem
solving for vocational diploma students: integrated with neuroscience. The developmental
research phase 1 was employed in this study. Document analysis and survey methodology
were used in this study according the procedures as follows: 1) to examine the principles and
theories 2) to explore the instructional context 3) to synthesize theoretical framework of the
constructivist web- based learning environment model to enhance creative problem solving
which consisted of 5 basic theories as (1) learning theories: cognitivism and constructivism
(2) pedagogical theory (3) media and technology theory (4) contextual theory and (5)
brainwave measurement. And 4) The results showed that the 7 components were used to
design the constructivist web -based learning environment were: Problem-base, Resources
Center, Cognitive Tools, Collaborative Center, CPS Center, Scaffolding Center, and Coaching
Center |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|