ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
THE USE OF CUE BETWEEN WORD ORDER AND ANIMACY BY THAI LEARNERS IN OE PSYCH VERB SENTENCE PROCESSING |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
20 กรกฎาคม 2561 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
3rd International Conference on Language, Literature, and Cultural Studies |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
Department of Western Languages, Faculty of Humanities and Social Sciences, Burapha University, THAILAND |
สถานที่จัดประชุม |
A-ONE the Royal Cruise Hotel |
จังหวัด/รัฐ |
Pattaya, Chonburi |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
19 กรกฎาคม 2561 |
ถึง |
20 กรกฎาคม 2561 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
2018 |
Issue (เล่มที่) |
978-974-384-520-8 |
หน้าที่พิมพ์ |
206 |
Editors/edition/publisher |
Department of Western Languages |
บทคัดย่อ |
This research study was conducted to examine the influence of L1 sentence processing cues on L2 sentence processing under the Competition Model framework. In Thai language, word order cue is considered a strong cue used for interpreting meaning of sentences. However,previous studies have suggested that animacy is the primary cue used when processing L2sentences. Therefore, the aim of this study was to test the L1 processing strength cue, word order, against the claimed universal cue, animacy. Forty Thai EFL learners were asked to complete a grammatical judgment test using psych verbs. Their performance was measured on accuracy of judgment. Results lend to support the Competition Model assumption and revealed that L1 processing influenced L2 processing indicating that word order cue was stronger than animacy cue.
Keywords: Psych Verb, SE verb, OE verb, Competition, Word Order cue, Animacy cue |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|