2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ The Impact of Using Constructivism Based Activities to Teach Spelling Through LINE Application on Mathayomsuksa 5 Students of Thatphanom School, Nakhon Phanom Province  
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 6 มีนาคม 2562 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The Universal Academic Cluster International February Conference  
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม UAC 
     สถานที่จัดประชุม SM Tower, Bangkok, Thailand 
     จังหวัด/รัฐ กรุงเทพมหานคร  
     ช่วงวันที่จัดประชุม 14 กุมภาพันธ์ 2562 
     ถึง 15 กุมภาพันธ์ 2562 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่)
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 62-76 
     Editors/edition/publisher
     บทคัดย่อ Abstract Since technology is one of the most significant tools of our era, modern research projects have begun to examine how certain technologies influence English language learners. The present study aimed to examine the effectiveness of using constructivism based activities to teach spelling through LINE application on Mathayomsuksa 5 students from Thatphanom school, Nakhon Phanom province. This study also observed the students’ opinions toward using constructivism based activities to teach spelling through LINE application. Thirty-four high school students participated in the study. The instruments consisted of a spelling T-test, a survey questionnaire, and a semi-structured interview. The outcomes indicated that students increase their spelling English skills. Also, they have good attitudes toward using constructivism based activities to teach spelling through line application. Suggestions for future researchers, similar methods or material design can be used in order to measure improvement in spelling or teaching spelling. Furthermore, it can be used on different fields of study. Keywords: Constructivist, LINE Application, Spelling skills  
ผู้เขียน
575080034-2 น.ส. ปรางทิพย์ หรสิทธิ์ [ผู้เขียนหลัก]
คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ ปริญญาโท ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0