2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Designing Framework of Constructivist Web-based Learning Environment with Augmented Reality to Enhance Critical Reading for First Year Information Technology Students of Two-Year College 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 12 กรกฎาคม 2562 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 4th International STEM Education Conference (iSTEM-Ed 2019) 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Electrical Engineering Academic Association (Thailand) (EEAAT) 
     สถานที่จัดประชุม The River Hotel 
     จังหวัด/รัฐ Nakhonpanom 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 10 กรกฎาคม 2562 
     ถึง 12 กันยายน 2562 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่)
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 228-236 
     Editors/edition/publisher Electrical Engineering Academic Association (Thailand) (EEAAT) 
     บทคัดย่อ the purpose of this research is to develop a designing framework of the constructivist web-based learning environment with augmented reality to enhance critical reading for first year information technology students of twoyear college. The design and development research model is employed in this study (Richey & Klein, 2007). The research procedures consists of 3 main steps: 1.) document analysis and examination of learning and teaching context, 2.) examining and analyzing the related principles and theories such as learning theory, Constructivist theories, critical reading, media theory and technology , 3.) synthesizing design framework for the constructivist web-based learning environment to enhance critical reading. The participants of this study were experts from instructional designers. The result of this study who that there are six basic elements of the theoretical framework includes (1) psychological base, (2) pedagogical base, (3) contextual base, (4) critical reading base, (5) media theory base, and (6) technological base. The designing framework has four mains components as following: 1.) the activation of cognitive structure and critical reading enhancement, 2.) the enhancement of cognitive equilibrium, 3.) the enhancing of knowledge construction and critical reading, and 4.) the enhancement and support of knowledge construction, and the designing frameworks has 7 elements as following: 1.) Problem base, 2.) Learning resources center, 3.) Collaboration center, 4.) Cognitive tools, 5.) Critical Reading center, 6.) Scaffolding, and 7.) Coaching center. 
ผู้เขียน
605050183-6 Mr. PANHAVON CHEA [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Poster 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0