2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ English Learning Achievement of Grade Three Students by Using Response to Intervention Process (RtI) and Token Economy 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 24 กันยายน 2562 
การประชุม
     ชื่อการประชุม 12th International Conference on Education Research (ICER 2019) 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนแก่น 
     สถานที่จัดประชุม คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนแก่น 
     จังหวัด/รัฐ ขอนแก่น 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 25 กันยายน 2562 
     ถึง 27 กันยายน 2562 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2019 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 240-248 
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ English learning achievement of grade three students by using Response to Intervention Process (RtI) and Token Economy aimed to 1) study the progress of the students that were at risk for learning difficulties in English, 2) study the number of students who were at risk for learning difficulties in each tier of the RtI process, and 3) compare the criterion-referenced cut score and the percentile cut score through RtI which was implemented to screen for students who were at risk for learning difficulties in English. The sample consisted of 36 grade three students. The one-group pretest-posttest design was employed. The data were statically analyzed using mean, S.D., percentage and percentile. The result revealed that: 1. The students at risk of learning difficulty who were greatly assisted and supported through RtI. Consequently, their post-test learning achievement scores were higher than the pre-test scores. 2. During Tier 1, six students didn’t pass the prescribed criteria. Tier 2, two students didn’t pass the prescribed criteria, and they needed to individually learn with the teacher in Tier 3. 3. According to students’ screening process for helping from Tire 1 to Tier 2, the percentile cut score of the criterion-referenced cut score at 60 percent of the total score was 17. For Tier 2 to Tier 3 manifested, that the percentile cut score of the criterion-referenced cut score at 60 percent of the total score was 34. Key words: Response to Intervention (RtI), Token Economy, Students at Risk for Learning Difficulty  
ผู้เขียน
585050256-3 น.ส. ธันย์ชนก เหมือนช้าง [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Poster 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0