2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Designing the Framework of Constructivist Knowledge Construction Package with Augmented Reality to Enhance Problem Solving in Science Subject on Natural Resource and Environment for Grade 9 Students  
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 12 กรกฎาคม 2562 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 4th International STEM Education Conference (iSTEM-ED 2019) 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Electrical Engineering Academic Association (Thailand) (EEAAT) 
     สถานที่จัดประชุม The River Hotel 
     จังหวัด/รัฐ Nakhon Phanom, Thailand 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 10 กรกฎาคม 2562 
     ถึง 12 กรกฎาคม 2562 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่)
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 212-219 
     Editors/edition/publisher Electrical Engineering Academic Association (Thailand) (EEAAT) 
     บทคัดย่อ The purpose of this research is to synthesize theoretical framework and designing framework constructivist of Constructivist Knowledge Construction Package with Augmented Reality to Enhance Problem Solving in Science Subject on Natural Resource and Environment for Grade 9 Students. The target groups experts reviewed document and design framework, the 51 students in grade 9 from Kanlayanawat School. Research design is developmental research Type I (Design and Development). The procedures were as follows: 1) to examine and analyze the principles and theories, 2) to explore the context concerning of problemsolving students, and 3) to synthesize the theoretical framework and the designing framework constructivist of Constructivist Knowledge Construction Package. Use Documentary research and qualitative data collection. Data were analyzed by using descriptive and analytical summary interpretation. The results revealed that: 1) The synthesis framework of Constructivist Knowledge Construction Package, there were the theoretical framework consisted of 6 foundation bases as the following; (1) Contextual base, (2) Psychological base, (3) Pedagogical base, (4) Problem-solving base, (5) Media theory base, and (6) Technological base. 2) The designing framework consisted of 4 crucial bases as the following; (1) the activation of cognitive structure and enhancement problemsolving, (2) the Supporting for adjusting of cognitive equilibrium (3) the support and enhancement in knowledge construction and problem-solving, and (4) the support for cognitive structure and helping of problem-solving. According to the synthesis of 6 components as the following: (1) Problem base, (2) Learning resource, (3) Center for collaborative learning, (4) Center for enhancing the problemsolving, (5) Scaffolding, and (6) Coaching 
ผู้เขียน
605050050-5 นาย วีรยุทธ ทองแดง [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Poster 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0