2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ A Study of Peace Culture in Opportunity Expansion Schools in Thailand  
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 11 ตุลาคม 2562 
วารสาร
     ชื่อวารสาร International Journal of Psychosocial Rehabilitation 
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร International Journal of Psychosocial Rehabilitation 
     ISBN/ISSN 1475-7192 
     ปีที่ 23 
     ฉบับที่
     เดือน March
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2562 
     หน้า 180-187 
     บทคัดย่อ Abstract This research aimed at studying components of peace culture in the opportunity expansion schools under the office of the basic education commission, Thailand. This research implemented descriptive research divided into 2 steps, they were 1) to study 11 documents about peace culture, and 2) to confirm the components by the 7 experts in education administration. The research found that: The peace culture of the opportunity expansion schools consisted of 4 main components including 1)Trust that consists of 3 subcomponents, they are satisfaction, integrity and compassion, 2)Share-value consists of 3 subcomponents, that are organizational requirements, common practice and common norms 3) Collaboration consists of 3 subcomponents, they are teamwork, network building and creating personal relationships, and 4) Respect consists of 3 sub components, they are self-respect, accepting others, and appreciation of the environment.  
     คำสำคัญ peace culture, opportunity expansion schools 
ผู้เขียน
597050042-7 น.ส. ปฐมา เทพามาตย์ [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ตีพิมพ์แล้ว 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0