ชื่อบทความ |
“Examining need of the e-training system for Lao PDR secondary school mathematical teachers” |
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ |
19 สิงหาคม 2563 |
วารสาร |
ชื่อวารสาร |
Journal of Physics: Conference series (JPCS) |
มาตรฐานของวารสาร |
SCOPUS |
หน่วยงานเจ้าของวารสาร |
IOP publisher |
ISBN/ISSN |
|
ปีที่ |
|
ฉบับที่ |
volume 1667, the 3rd quarter 2020 |
เดือน |
|
ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ |
2563 |
หน้า |
012098-1 – 012098-7 |
บทคัดย่อ |
This research is a part of studying about developing curriculum and training courses and to study the achievement of training for mathematical teachers at secondary public school in Lao PDR using the e-Training system. The paper aimed to examine the need of the e-Training system for Lao PDR secondary school mathematical teachers in order to provide the information for developing the curriculum. It is a survey research to survey the e-training needs of secondary school mathematical teachers. The samples were mathematical teachers at public secondary schools in 9 provinces (from 3 parts of the country: northern, central and southern parts of Lao PDR), which were selected by purposive sampling of 198 people. The duration of implementation was December of 2018; the research tools were the questionnaires for training needs of mathematical teachers at the public secondary schools. The results revealed that there was is high level required (needed) e-Training, from which 63.63% has smartphones, 66.66% has computers, 84.34% can access to internet and 90.41% is interested in participation in the e-Training through (or via) smartphones or computers. |
คำสำคัญ |
mathematics, teachers, e-training, Lao PDR |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ |
มีผู้ประเมินอิสระ |
สถานภาพการเผยแพร่ |
ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ |
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
citation |
มี |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|