2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ “Examining need of the e-training system for Lao PDR secondary school mathematical teachers” 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 19 สิงหาคม 2563 
วารสาร
     ชื่อวารสาร Journal of Physics: Conference series (JPCS) 
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร IOP publisher 
     ISBN/ISSN  
     ปีที่  
     ฉบับที่ volume 1667, the 3rd quarter 2020 
     เดือน
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2563 
     หน้า 012098-1 – 012098-7 
     บทคัดย่อ This research is a part of studying about developing curriculum and training courses and to study the achievement of training for mathematical teachers at secondary public school in Lao PDR using the e-Training system. The paper aimed to examine the need of the e-Training system for Lao PDR secondary school mathematical teachers in order to provide the information for developing the curriculum. It is a survey research to survey the e-training needs of secondary school mathematical teachers. The samples were mathematical teachers at public secondary schools in 9 provinces (from 3 parts of the country: northern, central and southern parts of Lao PDR), which were selected by purposive sampling of 198 people. The duration of implementation was December of 2018; the research tools were the questionnaires for training needs of mathematical teachers at the public secondary schools. The results revealed that there was is high level required (needed) e-Training, from which 63.63% has smartphones, 66.66% has computers, 84.34% can access to internet and 90.41% is interested in participation in the e-Training through (or via) smartphones or computers. 
     คำสำคัญ mathematics, teachers, e-training, Lao PDR 
ผู้เขียน
577050035-2 Mr. THONGKHAO SENGSOULICHANH [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0