2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ BUILDING BRAND EVANGELISM THROUGH SOCIAL MEDIA MICRO-INFLUENCERS: A CASE STUDY OF COSMETIC INDUSTRY IN THAILAND 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 4 กรกฎาคม 2563 
การประชุม
     ชื่อการประชุม 2ND INTERNATIONAL CONFERENCE ON INTER- DISCIPLINARY, SOCIAL SCIENCES, BUSINESS, TECHNOLOGY, EDUCATION AND ECONOMICS 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Academia Industry Networks  
     สถานที่จัดประชุม Hotel Istana, Kuala Lumpur, MALAYSIA 
     จังหวัด/รัฐ  
     ช่วงวันที่จัดประชุม 4 กรกฎาคม 2563 
     ถึง 5 กรกฎาคม 2563 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่)
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 43-59 
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ Social media micro-influencer is a contemporary marketing approach for engaging with online consumers. However, it remains unclear how social media micro- influencer influences the consumer-brand relationship in branding and marketing literature. This study therefore explores the influence of social media micro-influencer characteristics (i.e. specific content, authenticity, secret sharing, and the meaning of the influencer) on brand engagement, brand love, and brand evangelism. A model of the study is tested by using data collected from the followers of cosmetic micro- influencers on Facebook (N=400). The findings based on structural equation modeling demonstrated that the social media micro-influencer characteristics elicited higher levels of brand engagement and brand love, which, in turn, mediated the effect of social media micro-influencer characteristics on brand evangelism. The results evidently showed that brand engagement and brand love are the key concepts in the process of building brand evangelism through social media micro-influencer. This study is the first to theoretically integrate brand engagement, brand love, and brand evangelism in an influencer marketing context. This integration offers valuable insights for marketing academics in a better understanding of the process of brand evangelism and for the companies in improving their influencer marketing strategies. 
ผู้เขียน
597210010-0 น.ส. กัญญาวีร์ พรศรีเมตต์ [ผู้เขียนหลัก]
คณะบริหารธุรกิจและการบัญชี ปริญญาเอก โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 1