2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Content Analysis of Personal Knowledge Management to Enhance the Effectiveness of Teacher Learning Management in Lao PDR 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 8 ตุลาคม 2563 
การประชุม
     ชื่อการประชุม the 13th International Conference on Educational Research. Thailand: Faculty of Education, Khon Kaen University 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Faculty of Education, Khon Kaen University 
     สถานที่จัดประชุม Virtual Conference 
     จังหวัด/รัฐ  
     ช่วงวันที่จัดประชุม 11 กันยายน 2563 
     ถึง 13 กันยายน 2563 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่)
     Issue (เล่มที่) 13 
     หน้าที่พิมพ์ 349 -356 
     Editors/edition/publisher Niwat Srisawadi/Faculty of Education, Khon Kaen University 
     บทคัดย่อ The content analysis of this research is to study the key factors and indicators of Personal Knowledge Management to Enhance the Effectiveness of Teacher Learning Management in Lao PDR. Developed by the researcher using a three-steps triangulation methods of 1) study relevant literatures and theories and content analysis by the researcher 2) in-depth interview by 5 academic experts recognized in the field of Personal Knowledge Management to Enhance the Effectiveness of Teacher Learning Management. 3) confirmed and assessed by 5 experts. The Research tool was a 5-rating scale questionnaire and interview form to examine the factors. The findings showed that 1) there are 5 key factors of Personal Knowledge Management including (1) Retrieving, (2) Organizing, (3) Collaborating, (4) Implement & Analyzing, and (5) Competence and distribution. 2) There are 5 key factors of Effectiveness of Teacher Learning Management: there are (1) Curriculum management, (2) Specific learning content management, (3) Professional teacher, (4) Learning Innovation, and (5) Learning assessment. The implication of this research is that personal knowledge management is necessary to enhance the effectiveness of teachers learning management. It can be traced from the key factors of personal knowledge management that cover the effectiveness of teacher learning management. 
ผู้เขียน
607050042-8 Ms. VATHANAVANH SAYASANE [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0