2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ A Study of Digital Leadership and Creative Leadership that affect Innovation in Thai Higher Education 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 21 สิงหาคม 2562 
วารสาร
     ชื่อวารสาร Journal of Critical Reviews 
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร Advance Scientific Resarch 
     ISBN/ISSN  
     ปีที่ 2019 
     ฉบับที่
     เดือน 4
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2562 
     หน้า 37 - 41 
     บทคัดย่อ The purpose of this research was to study the components of digital leadership and creative leadership that affect Innovation in Thai higher education. The descriptive research was conducted in 3 steps which were 1) Document study and related research, 2) In-depth interview with 7 experts and 3) Confirmation of components by 7 experts. The instruments of the research were the interview form and evaluation form that used 5- rating scale. The data was analyzed with content analysis and mean score and standard deviation. The result of the first step was the components of Innovation in higher education institutions consisted of 3 components and 16 sub-components, the second variable was the components of digital leadership that comprised 4 components and 12 sub-components, and the third was the components of creative leadership that consisted of 3 components and 9 sub-components. The second result was the validation by using content analysis. There were 7 experts validated that the components of each variable were valid. The third result found that the components of Innovation in higher education institutions consisted of 3 components, they are 1) Incremental Innovation; 2) Radical Innovation, and 3) Process Innovation. The second was the components of digital leadership that consisted of 1) Digital Leadership Vision 2) Professional development of personnel 3) Digital competency 4) creating digital networks; The third was the components of creative leadership that affects innovation in higher education institutions, they were 1) be able to image and creative thinking, 2) flexibility And 3) creating vision. Digital leadership and Innovation were the most suitable level with the mean score 4.66 and 4.56. 
     คำสำคัญ s Innovation, digital leadership, creative leadership, higher education 
ผู้เขียน
607050033-9 นาย ยิ่งสรรค์ หาพา [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ ไม่มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ตีพิมพ์แล้ว 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0