2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ EMERGENCE OF COGNITIVE DISSONANCE BY ANOTHER TEACHERS’ CLASSROOM VIDEO  
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 26 กรกฎาคม 2559 
การประชุม
     ชื่อการประชุม 13th International Congress on Mathematical Education  
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม The International Commission on Mathematical Instruction 
     สถานที่จัดประชุม University of Hamburg 
     จังหวัด/รัฐ Hamburg 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 26 กรกฎาคม 2559 
     ถึง 31 กรกฎาคม 2559 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่)
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์
     Editors/edition/publisher Gabriele Kaiser/Springer 
     บทคัดย่อ According to cognitive dissonance theory (Festinger, 1957), there is a tendency for individuals to seek consistency among their cognitions. When the inconsistency emerged, we will be motived to reduce it. When there is an inconsistency between attitudes or behaviors, something must change to eliminate the dissonance. For classroom teaching, when teachers observed another teachers’ classroom, finding some inconsistencies in teaching and trying to reduce are important. This paper was aim to explored how cognitive dissonance emerge by observing another’s classroom teaching video. The targets is teachers participated in Thai Lesson Study context lower than 2 years. Data collecting by interviewing teachers after observed another classroom teaching video. Results revealed that cognitive dissonance emerged when they observed teaching that was different from what they have taught.  
ผู้เขียน
577050017-4 นาย ศาสตรา หล้าอ่อน [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Abstract 
รูปแบบการนำเสนอ Poster 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0