ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
EMERGENCE OF COGNITIVE DISSONANCE
BY ANOTHER TEACHERS’ CLASSROOM VIDEO
|
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
26 กรกฎาคม 2559 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
13th International Congress on Mathematical Education |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
The International Commission on Mathematical Instruction |
สถานที่จัดประชุม |
University of Hamburg |
จังหวัด/รัฐ |
Hamburg |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
26 กรกฎาคม 2559 |
ถึง |
31 กรกฎาคม 2559 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
- |
Issue (เล่มที่) |
- |
หน้าที่พิมพ์ |
- |
Editors/edition/publisher |
Gabriele Kaiser/Springer |
บทคัดย่อ |
According to cognitive dissonance theory (Festinger, 1957), there is a tendency for individuals to seek consistency among their cognitions. When the inconsistency emerged, we will be motived to reduce it. When there is an inconsistency between attitudes or behaviors, something must change to eliminate the dissonance.
For classroom teaching, when teachers observed another teachers’ classroom, finding some inconsistencies in teaching and trying to reduce are important. This paper was aim to explored how cognitive dissonance emerge by observing another’s classroom teaching video. The targets is teachers participated in Thai Lesson Study context lower than 2 years. Data collecting by interviewing teachers after observed another classroom teaching video. Results revealed that cognitive dissonance emerged when they observed teaching that was different from what they have taught.
|
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Abstract |
รูปแบบการนำเสนอ |
Poster |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|