2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ Resource Designing Framework of Constructivist Web-Based Learning Environment to enhance the problem-solving for Robot Programming for Secondary Grade 3 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 3 กันยายน 2564 
วารสาร
     ชื่อวารสาร Lecture Notes in Computer Science (LNCS). 
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร Springer Nature 
     ISBN/ISSN  
     ปีที่ 2021 
     ฉบับที่  
     เดือน November
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2564 
     หน้า  
     บทคัดย่อ The purpose of this research is to synthesize the conceptual framework for designing learning resources in a learning environment based on Web-based of constructive Theory. To enhance the solution for ro-bot programming in secondary grade 3. The Research is a documentary research And Survey Research. The qualitative data collection process is as follows. 1) The study of principles theories and related re-search. 2) The study relevant context. 3) The synthesis of theoretical and conceptual framework to de-sign a learning environment in the learning network developed by the constructivist to enhance problem-solving of programming a robot for Students for secondary grade 3. On the basis of the Problem-solving. (Jonassen, 1997) with the following steps: Step 1 Problem Representation, Step 2 Search for Solutions and Step 3 Implement Solutions. This is consistent with the computer programming, (Thompson 1996) which has the following steps. 1) Understand the problem. 2) Designing the program 3) Writing the pro-gram and 4) Looking back. The result of research is concept of design resources in a learning environ-ment on web-based a constructivist that enhance problem solving, robot programming of consists. 1) Data bank 2) Experimental equipment 3) Robot Information Center. 
     คำสำคัญ Resources, Constructivist, Problem-solving, Robot Programming. 
ผู้เขียน
597050009-5 นาย เกรียงศักดิ์ ป้องสุพรรณ [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation ไม่มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0