ชื่อบทความ |
Resource Designing Framework of Constructivist Web-Based Learning Environment to enhance the problem-solving for Robot Programming for Secondary Grade 3 |
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ |
3 กันยายน 2564 |
วารสาร |
ชื่อวารสาร |
Lecture Notes in Computer Science (LNCS). |
มาตรฐานของวารสาร |
SCOPUS |
หน่วยงานเจ้าของวารสาร |
Springer Nature |
ISBN/ISSN |
|
ปีที่ |
2021 |
ฉบับที่ |
|
เดือน |
November |
ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ |
2564 |
หน้า |
|
บทคัดย่อ |
The purpose of this research is to synthesize the conceptual framework for designing learning resources in a learning environment based on Web-based of constructive Theory. To enhance the solution for ro-bot programming in secondary grade 3. The Research is a documentary research And Survey Research. The qualitative data collection process is as follows. 1) The study of principles theories and related re-search. 2) The study relevant context. 3) The synthesis of theoretical and conceptual framework to de-sign a learning environment in the learning network developed by the constructivist to enhance problem-solving of programming a robot for Students for secondary grade 3. On the basis of the Problem-solving. (Jonassen, 1997) with the following steps: Step 1 Problem Representation, Step 2 Search for Solutions and Step 3 Implement Solutions. This is consistent with the computer programming, (Thompson 1996) which has the following steps. 1) Understand the problem. 2) Designing the program 3) Writing the pro-gram and 4) Looking back. The result of research is concept of design resources in a learning environ-ment on web-based a constructivist that enhance problem solving, robot programming of consists. 1) Data bank 2) Experimental equipment 3) Robot Information Center. |
คำสำคัญ |
Resources, Constructivist, Problem-solving, Robot Programming. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ |
มีผู้ประเมินอิสระ |
สถานภาพการเผยแพร่ |
ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ |
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
citation |
ไม่มี |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|