2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ DEVELOPING THE STEAM POLYMER LEARNING UNIT: ETHICAL DILEMMA PLASTIC STORY 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 27 กันยายน 2564 
วารสาร
     ชื่อวารสาร JURNAL PENDIDIKAN IPA INDONESIA (JPII) Indonesian Journal of Science Education 
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร The Jurnal Pendidikan IPA Indonesia (JPII)  
     ISBN/ISSN p-ISSN 2339-1286 | e-ISSN 2089-4392 
     ปีที่  
     ฉบับที่  
     เดือน March
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2565 
     หน้า  
     บทคัดย่อ The paper aimed to clarify the development of the STEAM polymer learning unit through Ethical dilemma plastic story. According to the plastic pollution, the ethical dilemma plastic story (EDS) could provide ideas of developing the STEAM polymer learning unit. The process of developing the STEAM polymer learning unit through Ethical dilemma plastic story followed the 10 phases of Mezirow (2000)’s transformative learning process. The unit, then, was provided totally 11 parts of plastics story which scaffold students to integrate the Arts (language (the story), morality, ethics, values, awareness and communication etc.) with STEM knowledge. The EDS Plastic was developed concerning on Thailand curriculum content standard indicators of polymer that the content standard (MOE, 2017) would be provided including definition and type of polymers, polymerization, polymer structure, polymer products, and effects of the production and use of polymers on organisms and the environment. Based on the curriculum content standard and developing STEAM soft projects through the Ethical dilemma plastic story, the unit could provide 20 periods of lesson plan for a semester (1 period is 50 minutes a week). The paper will discuss more details for each phases of the the STEAM polymer learning unit through Ethical dilemma plastic story. This paper may have implications for implement STEAM education in school setting.  
     คำสำคัญ Transformative learning, STEAM education, Ethical dilemma story pedagogy, polymer, plastic 
ผู้เขียน
587050035-3 น.ส. ประเทืองสุข มณีล้ำ [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation ไม่มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0