2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ Strategies for Developing Special Education Teachers’ Core Competencies in Northeast Region of Thailand 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 27 มกราคม 2567 
วารสาร
     ชื่อวารสาร Kurdish Studies (https://kurdishstudies.net/) 
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร Society of history and cultural studies, Hong Kong. 
     ISBN/ISSN 2051-4883  
     ปีที่ 12 
     ฉบับที่
     เดือน February
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2567 
     หน้า 114-123  
     บทคัดย่อ This research aimed to identifying and evaluating competencies of special education teachers in northeast region of Thailand. The researchers employed a three-phase procedure including identification components of competencies, need assessment, and creating related strategies. A mixed mode research design was employed. The findings showed the six components in descending order: Collaboration and interdisciplinary teamwork (PNI modified = 0.43); early childhood learning development (PNI modified = 0.40); building relationships with families (PNI modified = 0.38); information technology skills (PNI modified = 0.30); curriculum development and learning management (PNI modified = 0.26), and professional development and ethical conduct (PNI modified = 0.21). 
     คำสำคัญ Core Competencies, Create Strategies, Need Assessment, Special Education Teachers 
ผู้เขียน
637050033-2 นาย เลิศชัย แก้วภักดี [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0