2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Analyzing student’s gestures through Open Approach 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 20 กรกฎาคม 2552 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 33rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม International Program Comittee of PME33 
     สถานที่จัดประชุม Aristotle University of Thessaloniki and University of Macedonia 
     จังหวัด/รัฐ Thessaloniki 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 19 กรกฎาคม 2552 
     ถึง 30 กรกฎาคม 2552 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 33 
     Issue (เล่มที่) Vol.1 
     หน้าที่พิมพ์ 1-408 
     Editors/edition/publisher Marianna Tzakaki 
     บทคัดย่อ This study was a part of research project and development of students’ Mathematical Thinking through Lesson Study and Open Approach*. The open approach was a teaching process in urban school of Khon Kaen by posing the open-ended problem, group working, whole class discussion, and summarizing lesson respectively. It gave more chances for students to interpret the problem and represent various mathematical ideas to solve the problem using both verbal and nonverbal languages. Gesture, nonverbal language, was an important way for communicating mathematical ideas of students. In traditional classroom, mathematics teachers viewed that the gestures were not important. Gestures were completely synchronized with the description of the problem solving technique. They also showed flexible roles in solving problems (Edwards, 2005). McNeill (1992 cited in Edwards, 2005) defined gesture as “movements of the arms and hands … closely synchronized with the flow of speech” and classified gestures in different categories: deictic, metaphoric, iconic, and beat gestures. The purpose of this study was to analyze the students’ gestures through open approach according to McNeill (1992) three of 4th grade students during the 1st semester of 2007 academic year. There were collaborations in planning, observing, and reflecting among researcher and colleague. The audio and video tape recordings were used during the problem solving sessions. Then, they were transcribed into Protocol Analysis. The participants were interviewed after problem solving session and transcribed into protocol. Data were analyzed based on McNeill’s (1992) approach. The results indicated that open approach gave more chances for students to interpret the problem and represent various mathematical ideas in expressing various gestures representing their mathematical ideas. Acknowledgement: CHE-PhD-THA from the Commission on Higher Education and *Center for Research in Mathematics Education (CRME), Khon Kaen University supported this research. 
ผู้เขียน
497050054-0 น.ส. ญานิน กองทิพย์ [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Abstract 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0