2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Triad Feedback: Unit of Analysis of Small-group Mathematical Communication to Understand Mathematical Learning Process 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 21 สิงหาคม 2553 
การประชุม
     ชื่อการประชุม the 5th East Asia Regional Conference on Mathematics Education (EARCOME5) 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม the International Programme Committee (IPC) for EARCOME5 
     สถานที่จัดประชุม Tokyo 
     จังหวัด/รัฐ Tokyo, Japa 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 18 สิงหาคม 2553 
     ถึง 22 สิงหาคม 2553 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) Vol. 2 
     Issue (เล่มที่) TSG140 
     หน้าที่พิมพ์ 308-315 
     Editors/edition/publisher Yoshinori Shimizu 
     บทคัดย่อ This 2-year ethnographic study aimed to observe and understand Small-group Mathematical Communication (SMC) in mathematics classroom innovated by Lesson Study and Open Approach. SMC included mathematical learning process that occurs in a cultural tradition of practice. Students’ thinking and feeling are more important in the scene of SMC. This study proposed “Triad Feedback” as a unit of analysis of SMC in which modified from “Dyad Feedback” (Emori, 1993; 1997; 2005) and integrated with Inprasitha’s (2001) theoretical framework of emotional experience. Triad Feedback could be used to analyze students’ schema change as a cognitive aspect and emotional experience as an emotional aspect. Researchers and teachers could be use Triad Feedback as a lens for understanding students’ thinking and feeling in mathematical learning process. 
ผู้เขียน
497050062-1 นาย สัมพันธ์ ถิ่นเวียงทอง [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0