2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Small-group Mathematical Communication in Mathematics Classroom innovated by Lesson Study and Open Approach 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 19 ธันวาคม 2554 
การประชุม
     ชื่อการประชุม International Conference in Mathematics and Application (ICMA-MU 2011) 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Centre of Excellence in Mathematics (CEM) 
     สถานที่จัดประชุม Twin Towers Hotel, Bangkok. 
     จังหวัด/รัฐ Bangkok, Thailand. 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 17 ธันวาคม 2554 
     ถึง 19 ธันวาคม 2554 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) Vol.2 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 431-439 
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ This ethnographic study aimed to understand Small-group Mathematical Communication (SMC) in 7th grade mathematics classroom based on Lesson Study and Open Approach. In this study, Lesson Study and Open Approach were integrated in mathematics classroom to stimulated students’ mathematical learning process. SMC included mathematical learning process that occurs in a cultural tradition of practice. Students’ thinking and feeling are more important in the scene of SMC. We proposed “Triad Feedback” as a unit of analysis of SMC which is modified from “Dyad Feedback” (Emori, 1993; 1997; 2005) and integrated with Inprasitha’s (2001) theoretical framework of emotional experience. This paper described the elements in Triad Feedback supported by analyzing of video and protocol of 8 seventh-grade students’ SMC. The result showed that Triad Feedback could be used to analyze students’ schema change as a cognitive aspect, and emotional experience as an emotional aspect. It is a lens for understanding students’ thinking and feeling in mathematical learning process. 
ผู้เขียน
497050062-1 นาย สัมพันธ์ ถิ่นเวียงทอง [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ได้รับรางวัล 
     ชื่อรางวัล The Best Paper 
     ประเภทรางวัล รางวัลด้านวิชาการ วิชาชีพ 
     หน่วยงาน/องค์กรที่มอบรางวัล Centre of Excellence in Mathematics (CEM) 
     วัน/เดือน/ปี ทีด้รับรางวัล 19 ธันวาคม 2554 
แนบไฟล์
Citation 0