2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Semiotics Activity in Mathematics Classroom Using Lesson Study and Open Approach 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 14 กันยายน 2557 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 7th International Conference on Educational Research: Challenging Education for Future Change  
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Khon Kaen University, Thailand  
     สถานที่จัดประชุม Faculty of Education, Khon Kaen University, Thailand  
     จังหวัด/รัฐ Khon Kaen 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 13 กันยายน 2557 
     ถึง 14 กันยายน 2557 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่)
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 217-221 
     Editors/edition/publisher Ariyaporn Kuroda, et al./first edition/Anna Offset, Khon Kaen, THAILAND 
     บทคัดย่อ This study was aimed to explore semiotics activities through mathematical communication in mathematics classroom using Lesson Study and Open Approach a qualitative method was employed by using a protocol analysis and its results were presented by using analytic description. This study was conducted with small group of grade 6 at Chum Chon Ban Chonnabot School, Khon Kaen Province, in the second semester of 2013 school year. Learning unit of ratios in Study with Your Friends: Mathematics for Elementary School, 6th grade vol.2  textbook was used to collect data, according to the process of Lesson Study and Open Approach. The data, includes of 1) protocol of problem solving 2) field notes and 3) students’ written works, were analyzed by Inprasitha (2011)’s framework of Open Approach, Emori (2004)’s framework of mathematical communication and Radford ) 2004)’s framework of semiotics activity. Open Approach as a teaching approach was used to divide each phase of problem solving mathematics classroom, Emori (2004)’s framework was used to analyze the mathematical communication and Radford) 2004)’s framework was used to analyze the semiotics activities. The results revealed that there are semiotics activities during the students’ mathematical communication in mathematics classroom using Lesson Study and Open Approach. For example, the students wrote curve lines to explain the number that was change in meaning of ratios. As the results, the semiotics activities could be used for planning mathematics activity in mathematics classroom using Lesson Study and Open Approach that emphasized on mathematical problem solving. 
ผู้เขียน
555050013-6 น.ส. สุพัตรา สิงห์สถิตย์ [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท ภาคปกติ
497050062-1 นาย สัมพันธ์ ถิ่นเวียงทอง
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0