2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ EXPLORING LAO PDR PRESERVICE SCIENCE TEACHERS’ CONCEPTUAL UNDERSTANDING OF SOUND WAVE AND THEIR PHYSICS MOTIVATION 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 3 มิถุนายน 2560 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 4th International Conference for Science Educators and Teachers s (ISET 2016) 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Faculty of Education, Khon Kaen University, Thailand 
     สถานที่จัดประชุม Pullman Khon Kaen 
     จังหวัด/รัฐ Khon Kaen, Thailand 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 3 มิถุนายน 2560 
     ถึง 5 มิถุนายน 2560 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2016 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 136 
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ BACKGROUND: The physics concepts of sound wave are fundamental and important in context of physics learning at all level of education, from elementary school to higher education. Unfortunately, its abstraction and difficulty influence students to produce unscientific understanding and they learn physics with no motivation. METHODOLOGY: To the better know of current status of preservice physics teachers’ conceptual understanding of sound wave and their physics motivation, this study investigates 33 preservice physics teachers’ conceptual understanding and physics motivation using 12 two-tier conceptual questions and 25 Likert-scale questionnaire items, respectively. RESULTS: The result from the 3rd year student teachers from Teachers College at Dongkhamchang, LAO PDR, showed that most of the preservice physics teachers held alternative conceptions of sound about (i) reflection, (ii) refraction, (iii) interference, (iv) speed of sound in different medium and temperature. Moreover, they had no conception about sound diffraction. Based on the analysis of physics motivation, the highest score was relied on intrinsic motivation (IM), career motivation (CM), grade motivation (GM), self-determination (SDT), and self-efficacy (SEC), respectively. IMPLICATION: The main implications of this study is the rethinking of pedagogy used for teaching physics of sound wave in order to improving the preservice physics teachers’ conceptual understanding and fostering their physics motivation 
ผู้เขียน
585050233-5 Mr. SOUVANNAPHET NATNIVONG [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Abstract 
รูปแบบการนำเสนอ Poster 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0