ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
The Development of Constructivist Web-Based Learning Environment Model to enhance Mechanism and Critical Thinking for undergraduate students. |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
11 พฤศจิกายน 2558 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
The 8th International Conference on Educational Research : challenging education for future change |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
faculty of education,khon kaen university,thailand |
สถานที่จัดประชุม |
faculty of education,khon kaen university,thailand |
จังหวัด/รัฐ |
khon kaen university,thailand |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
11 พฤศจิกายน 2558 |
ถึง |
12 พฤศจิกายน 2558 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
8 |
Issue (เล่มที่) |
8 |
หน้าที่พิมพ์ |
937 |
Editors/edition/publisher |
|
บทคัดย่อ |
Abstract
The purpose of this research is to synthesize theoretical framework and designing framework development of constructivist web-based learning environment model to enhance mechanism and critical thinking for undergraduate students. Research design is developmental research Type II (Design and Development). The procedures will be as following:1 ) to examine the principles and theories 2) to explore the instructional context 3) to synthesize the theoretical framework and the designing framework of the constructivist web-based learning environment model to enhance mechanism and critical thinking for undergraduate students. The result revealed that: The theoretical framework consists of 5 foundation bases: 1) Psychology base, 2) Pedagogical base, and 3) Context base, 4) Technological base 5) Media symbol system base . development of constructivist web-based learning environment model to enhance mechanism and critical thinking for undergraduate students . The development of constructivist web-based learning environment model to enhance mechanism and critical thinking comprises of 7 components as follows: 1)Problem base 2) Resources 3)Collaboration 4)Coaching 5) Critical thinking Lab 6) Scaffolding 7) Cognitive Tool. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|