2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ The Development of Constructivist Web-Based Learning Environment Model to enhance Mechanism and Critical Thinking for undergraduate students. 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 11 พฤศจิกายน 2558 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 8th International Conference on Educational Research : challenging education for future change 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม faculty of education,khon kaen university,thailand 
     สถานที่จัดประชุม faculty of education,khon kaen university,thailand 
     จังหวัด/รัฐ khon kaen university,thailand 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 11 พฤศจิกายน 2558 
     ถึง 12 พฤศจิกายน 2558 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่)
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 937 
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ Abstract The purpose of this research is to synthesize theoretical framework and designing framework development of constructivist web-based learning environment model to enhance mechanism and critical thinking for undergraduate students. Research design is developmental research Type II (Design and Development). The procedures will be as following:1 ) to examine the principles and theories 2) to explore the instructional context 3) to synthesize the theoretical framework and the designing framework of the constructivist web-based learning environment model to enhance mechanism and critical thinking for undergraduate students. The result revealed that: The theoretical framework consists of 5 foundation bases: 1) Psychology base, 2) Pedagogical base, and 3) Context base, 4) Technological base 5) Media symbol system base . development of constructivist web-based learning environment model to enhance mechanism and critical thinking for undergraduate students . The development of constructivist web-based learning environment model to enhance mechanism and critical thinking comprises of 7 components as follows: 1)Problem base 2) Resources 3)Collaboration 4)Coaching 5) Critical thinking Lab 6) Scaffolding 7) Cognitive Tool. 
ผู้เขียน
557050030-0 น.ส. นริสรา ลอยฟ้า [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0

<
forum