2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Using an Electronic Bilingualised Dictionary to Develop Vocabulary Learning for Low Proficiency Mathayom Suksa 5 Students 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 15 กุมภาพันธ์ 2561 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 2nd National and International Research Conference 2018: 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์ 
     สถานที่จัดประชุม มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์ 
     จังหวัด/รัฐ  
     ช่วงวันที่จัดประชุม 15 กุมภาพันธ์ 2561 
     ถึง 16 กุมภาพันธ์ 2561 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2018 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 189-199 
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ The main purpose of this paper was to examine the perception of Thai students in using an electronic bilingualised dictionary in terms of noticing, meaning, and creative use. The participants of this research were 30 Mathayom Suksa 5 students at Stri Rachinuthit School, Udon Thani province during the first semester of academic year 2017. The research instrument was a questionnaire. The data was analyzed and interpreted by mean ( xˉ ) , standard deviation (S.D.) and content analysis. The results of the study suggested that the participants had obstacles in vocabulary learning; however, electronic bilingualised dictionary was an alternative way to help them learn words. The perception of Thai students using an electronic bilingualised dictionary were positive in terms of noticing, meaning, and creative use. 
ผู้เขียน
565080094-3 น.ส. อภิญญา กิจเอื้อวิริยะ [ผู้เขียนหลัก]
คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0