2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Enhancing Intonations Using Short Animated Cartoons in Matthayomsuksa 1, Phuwiengwittayakhom School 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 10 เมษายน 2561 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The Universal Academic Cluster International March Conference in Bangkok, 2018 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม The Universal Academic Cluster (UAC) 
     สถานที่จัดประชุม Walailak University Coordination Unit, 19th floor, SM Tower, Phaholyothin Road, Samsennai, Phayathai, Bangkok 10400, Thailand 
     จังหวัด/รัฐ ฺBangkok, Thailand 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 22 มีนาคม 2561 
     ถึง 23 มีนาคม 2561 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2018 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 15-27 
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ This study attempted to enhance the student’s intonation skills using short animated cartoons, and to explore the students’ opinions on using short animated cartoons. From the convenient sampling method, 30 Mattayomsuksa 1 students who studied in the second semester of the academic year 2017 at Phuwiengwittayakhom school, Phuwieng district, Khon Kaen province ( the Secondary Educational Service Area Office 25 ), were selected as the participants of the study. The instruments used for collecting the data were lesson plans, pre/post-test, role play quizzes and questionnaire. The data was analyzed by the Statistical Package for Social Sciences (SPSS) for mean scores ( ̅X), standard deviation (S.D.) and t-test. The findings from the pre and post-tests proved that short animated cartoons were found to be effective for enhancing intonations with a significant value of p .05. And from the finding of the questionnaire, it showed the students had positive attitude towards the use of short animated cartoons with the mean ( ̅X) of 4.35 and the S.D. of 0.34. All in all that the use of short animated cartoons successfully helped enhance student’s intonation skills. 
ผู้เขียน
565080090-1 น.ส. มัลลิกามาศ เทียมรินทร์ [ผู้เขียนหลัก]
คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) ไม่มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0