2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Effect of Smartphone-based Physical Science Laboratory on Middle School Students’ Learning Perception and Attitude 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 24 พฤศจิกายน 2560 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 3rd International Conference on Innovation in Education. 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม International Conference on Innovation in Education 
     สถานที่จัดประชุม Institute for Innovative Learning, Mahidol University 
     จังหวัด/รัฐ นครปฐม 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 24 พฤศจิกายน 2560 
     ถึง 25 พฤศจิกายน 2560 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่)
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 151-153 
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ Abstract: Smartphones play an important role in the field of science education. The use of smartphones has changed the way of learning in and about science with the support of mobile applications. This paper presents the effect of smartphone-based laboratory in physical science of solution on middle school students’ learning perception and attitude. A total of 43 seventh-grade students in a public secondary school located northeastern region of Thailand voluntarily participated in this study. They were assigned to interact with a series of smartphone-based hands-on inquiry laboratory in physical science of solution for two weeks. After, they were administered 21-items and 20-items perception and attitude questionnaire, respectively. The preliminary results showed that they expressed positive perceptions towards the learning experience of smartphone-based laboratory and impressed with the laboratory lessons. In addition, they expressed positive attitudes to the laboratory experience. This revealed that it is a challenge to use smartphone-based hands-on inquiry laboratory learning as a pedagogy for new generation learners in physical science learning. Keywords: Mobile device, inquiry learning, hands-on experiment, solution 
ผู้เขียน
595050016-4 นาย บรรจง ประสงค์ทรัพย์ [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) ไม่มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Poster 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0