2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Ability On Writ ing Word Spelling Skill Of Students At Risk With Learning Disabilities By Using Exercises 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 9 กันยายน 2561 
การประชุม
     ชื่อการประชุม APEC-ICER2018 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม คณะศึกษาศาสตร์มหาวิทยาลัยขอนแก่น 
     สถานที่จัดประชุม คณะศึกษาศาสตร์มหาวิทยาลัยขอนแก่น 
     จังหวัด/รัฐ ขอนแก่น 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 8 กันยายน 2561 
     ถึง 11 กันยายน 2561 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2018 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 292-297 
     Editors/edition/publisher faculty of Education Khon kaen University 
     บทคัดย่อ ABTRACT This study aims to 1) develop the skill exercise of spelling writing ability with unmatched consonant in words section spelling of grade 3 students who have at risk of learning disabilities to reach the 75/75 criterion, 2) study the word spelling writing ability with unmatched consonant in words section spelling of grade 3 students who have at risk of learning disabilities pre and post using the skill exercise. The sample group in this study of 5 students who studying in grade 3 and have at risk of learning disabilities in second semester, academic year 2017 at Huafai Nonsa-art Witthaya School, under the Khon Kaen Primary Educational Service Area Officer 2. The research methodology was an experimental research by using one group pretest – posttest design. Research instruments including 1) exercises of word spelling writing ability with unmatched consonant in words section spelling, 2) lesson plans, 3) pre and post learning tests from of word spelling writing ability with unmatched consonant in words section spelling that designed by the researcher. Experiment period was 3 weeks, 5 days per a week, 1 hour per a day, total 15 hours. Average and percent were used for statistical analysis in this study. The study found that; 1) Exercises of word spelling writing ability with unmatched consonant in words section spelling of students who have a risk of learning disabilities had an effectiveness (E1/ E2) was 90.66/87.33 that higher than the set criterion at 75/75. 2) For the word spelling writing ability with unmatched consonant in words section spelling of 5 students who studying in grade 3 and have at risk of learning disabilities pre and post learning average score, before learning had an average score at 56.00 percent and after learning score had an average score at 87.33 percent. The learning ability after learning higher than before learning at 31.33 percent.  
ผู้เขียน
585050240-8 นาง มาริษา ผาภูมิ [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0