2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Thai Secondary Students’ Perceptions on Using Note- Taking Strategy to Enhance Vocabulary Learning 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 1 กุมภาพันธ์ 2562 
การประชุม
     ชื่อการประชุม 3rd National and International Research Conference 2019 : NIRC III 2019 “Challenges of Higher Education in Production of Graduate Students in the 21st Century” 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Buriram Rajabhat University 
     สถานที่จัดประชุม Buriram Rajabhat University Buriram Province, Thailand 
     จังหวัด/รัฐ Buriram 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 1 กุมภาพันธ์ 2562 
     ถึง 1 กุมภาพันธ์ 2562 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2019 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 271 
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ This study is an attempt to investigate the perceptions of Thai secondary students on using note taking to enhance vocabulary learning. The participants were 30 Thai native students who were studying intermediate English course in upper secondary level at Surawiwat School Suranaree University, Nakhonratchasima, Thailand. The research instruments include questionnaire and semi structured interview.The participants have been instructed to apply note taking strategies adapted from Cornel Note taking method to enhance vocabulary learning. The lessons have been consisted note taking implementation on 21 target unknown words selected from students’ needs. The words were divided into 3 different themes; crimes, problems, and money. After 3 weeks of the implement, the participants were asked to answer a set of questionnaire and semi structured interview questions in order to reveal their perceptions on using note taking to improve their vocabulary learning. The result presents no significant difference of satisfaction between male and female participants. The participants tends to realize the significant of applying note taking as vocabulary learning over the satisfaction of applying note taking strategies. The finding presents that note taking tends to effectively enhance the vocabulary learning in the aspect of word form, meaning and use due to participants’ perception. 
ผู้เขียน
575080104-7 น.ส. จิดาภา ชาญจำลอง [ผู้เขียนหลัก]
คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0