2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ Analyze ConfirmatoryFactors of Science and Mathematics Professional Characteristics Teacher in Thailand 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 15 กรกฎาคม 2563 
วารสาร
     ชื่อวารสาร Journal of Physics: Conference series (JPCS) 
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร ASEAN Comparative Educational Research Network (ACER-N) 
     ISBN/ISSN 17426588, 17426596 
     ปีที่  
     ฉบับที่ 1667 
     เดือน Septemer 2563
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2563 
     หน้า  
     บทคัดย่อ The study aimed to study factor of professional teachers teaching Science and Mathematics in Thailand through the second-order confirmatory factor analysis. The samples were 132 Science and Mathematics teachers during 2019 academic year in Thailand. They were selected by using the Multi-stage random sampling. Research instrument included 86 items of the questionnaire asking professional teacher’s characteristic, the 5 Level Rating Scale with reliability of total issue = 0.943. Data were analysed by using the second-order confirmatory factor analysis. The findings were as follows: The second-order confirmatory factor analysis model regarding to characteristics of professional teachers in Science and Mathematics in Thailand, was fit and congruent the empirical data. (2 = 83.490, df = 64, p-value = 0.0514, CFI = 0.989, TLI = 0.981, RMSEA = 0.048, SRMR = 0.049, and 2/df = 1.304) Every factor and indicator in the model, was significant and supportive with each other.  
     คำสำคัญ Confirmatory Factors Analysis, Professional Characteristics Teacher  
ผู้เขียน
587050015-9 น.ส. แสงจันทร์ กะลาม [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation ไม่มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0