ชื่อบทความ |
Analyze ConfirmatoryFactors of Science and Mathematics Professional Characteristics Teacher in Thailand |
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ |
15 กรกฎาคม 2563 |
วารสาร |
ชื่อวารสาร |
Journal of Physics: Conference series (JPCS) |
มาตรฐานของวารสาร |
SCOPUS |
หน่วยงานเจ้าของวารสาร |
ASEAN Comparative Educational Research Network (ACER-N) |
ISBN/ISSN |
17426588, 17426596 |
ปีที่ |
|
ฉบับที่ |
1667 |
เดือน |
Septemer 2563 |
ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ |
2563 |
หน้า |
|
บทคัดย่อ |
The study aimed to study factor of professional teachers teaching Science and Mathematics in Thailand through the second-order confirmatory factor analysis. The samples were 132 Science and Mathematics teachers during 2019 academic year in Thailand. They were selected by using the Multi-stage random sampling. Research instrument included 86 items of the questionnaire asking professional teacher’s characteristic, the 5 Level Rating Scale with reliability of total issue = 0.943. Data were analysed by using the second-order confirmatory factor analysis. The findings were as follows: The second-order confirmatory factor analysis model regarding to characteristics of professional teachers in Science and Mathematics in Thailand, was fit and congruent the empirical data. (2 = 83.490, df = 64, p-value = 0.0514, CFI = 0.989, TLI = 0.981, RMSEA = 0.048, SRMR = 0.049, and 2/df = 1.304) Every factor and indicator in the model, was significant and supportive with each other. |
คำสำคัญ |
Confirmatory Factors Analysis, Professional Characteristics Teacher |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ |
มีผู้ประเมินอิสระ |
สถานภาพการเผยแพร่ |
ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ |
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
citation |
ไม่มี |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|