2012 ©
Data Real time
             Graduate Lecturer's Profile
Lecturer's Profile
Lecturer ID 3922   University มหาวิทยาลัยขอนแก่น 
Name-Surname (Thai) ผศ.ดร. สุขุม วสุนธราโศภิต  Name-Surname (English) Asst. Prof. Dr. Sukhum Wasuntarasophit 
Department/Major/Subject - ยังไม่กำหนด -  Faculty Humanities and Social Sciences 
Expertise    
 
 
Lecturer's Profile
Program Type: Thesis
Major Advisor
Student code Name Faculty Program Level สถานภาพ คำสั่ง
665080027-8  Miss KRITTARAT CHUMKAEW  Humanities and Social Sciences  English   Master's Degree  คำสั่งคณะมนุษยศาสตร์ฯ ที่ 335/2567  
665080041-4  Mr. SUWIJUCK KATUNYOU   Humanities and Social Sciences  English   Master's Degree  คำสั่งคณะมนุษยศาสตร์ฯ ที่ 341/2567  
645080006-4  Mr. NITIRAT BOONNITHI  Humanities and Social Sciences  English   Master's Degree  คำสั่งคณะมนุษยศาสตร์ฯ ที่ 228/2565  
645080028-4  Mr. PACHAYA DEEJAN  Humanities and Social Sciences  English   Master's Degree  คำสั่งคณะมนุษยศาสตร์ฯ ที่ 228/2566  
Total 4 records
Co-Advisor
Student code Name Faculty Program Level สถานภาพ คำสั่ง
Total 0 record
Program Type: IS
Major Advisor
Student code Name Faculty Program Level สถานภาพ คำสั่ง
Total 0 record
Co-Advisor
Student code Name Faculty Program Level สถานภาพ คำสั่ง
Total 0 record
Total   4   records
 
 
Journal Publication 1 (Co-author)
Title of Article The Students’ Perceptions of the Involvement Load Hypothesis on Collocation Learning/การรับรู้ของนักศึกษาต่อการเรียนรู้แบบมีส่วนร่วมในการเรียนคำปรากฏ​ร่วม 
Title of Journal วารสารมนุษยศาสตร์​และ​สังคม​ศาสตร์​ ​ 
Institute of Journal มหาวิทยาลัย​มหาสารคาม​ 
ISBN/ISSN ISSN08595992/E-ISSN26729733  Date of Acceptance 14 June 2021 
Volume 40  Issue
Month พฤศจิกายน​-ธันวาคม​   Year of Publication 2021 
Page   Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์  Level of Publication ชาติ 

Journal Publication 2 (Co-author)
Title of Article ผลของการแก้ไขข้อผิดพลาดด้วยตนเองผ่านอภิธานดรรชนีต่อการลดของคำปรากฎร่วมผิด (The Effects of Concordance-based Self-Correction on the Reduction of Collocational Errors)  
Title of Journal วารสารบัณฑิตศึกษามนุษยศาสตร์สังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนแก่น 
Institute of Journal มนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนแก่น 
ISBN/ISSN ISSN 1906-0769  Date of Acceptance 9 November 2016 
Volume Issue
Month กรกฎาคม-ธนวาคม  Year of Publication 2016 
Page Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์  Level of Publication ชาติ 

Journal Publication 3 (Co-author)
Title of Article THE EFFECTS OF WORD CARDS STRATEGY ON VOCABULARY KNOWLEDGE OF GRADE 5 ELEMENTARY STUDENTS AT BANSAWATHI SCHOOL 
Title of Journal วารสาร มจร อุบลปริทรรศน์ 
Institute of Journal มหาวิทยาลัยมหาจุฬาลงกรณราชวิทยาลัย วิทยาเขต อุบลราชธานี 
ISBN/ISSN   Date of Acceptance 25 March 2020 
Volume Issue
Month พฤษภาคม-สิงหาคม  Year of Publication 2020 
Page   Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์  Level of Publication ชาติ 

Journal Publication 4 (Co-author)
Title of Article Graduate Students’ Reflections on the Use of Online Dictionaries for Writing a Thesis ผลสะท้อนความคิดเห็นของนักศึกษาระดับบัณฑิตศึกษาที่มีต่อการใช้ดิกชันนารีออนไลน์ในการเขียนวิทยานิพนธ์ 
Title of Journal วารสารวิชาการคณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ 
Institute of Journal คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ วิทยาเขตปัตตานี 
ISBN/ISSN 1905-1212  Date of Acceptance 27 December 2017 
Volume 13  Issue
Month กรกฎาคม - ธันวาคม 2560  Year of Publication 2017 
Page 223-246  Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ตีพิมพ์แล้ว  Level of Publication นานาชาติ 

Journal Publication 5 (Co-author)
Title of Article Enhancing Reading Comprehension Skills of Senior High School Students in China Through Retelling Technique 
Title of Journal Journal of Roi Et Rajahat University 
Institute of Journal Roi Et Rajahat University, Thailand 
ISBN/ISSN ISSN 2985-2129 (Online)              ISSN 2985-2110 (Print)  Date of Acceptance 8 มกราคม 2568 
Volume 2025  Issue
Month January to April  Year of Publication 2568 
Page Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์  Level of Publication ชาติ 

Journal Publication 6 (Co-author)
Title of Article Effects of the Shadowing Technique on English Listening Comprehension for Chinese EFL Senior High School Students 
Title of Journal LEARN Journal: Language Education and Acquisition Research Network  
Institute of Journal Language Institute of Thammasat University 
ISBN/ISSN ISSN: 2630-0672(Print) ISSN:2672-9431(Online)  Date of Acceptance 15 March 2025 
Volume 2025  Issue
Month July  Year of Publication 2025 
Page Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์  Level of Publication นานาชาติ 


<
forum