2012 ©
Data Real time
             Graduate Lecturer's Profile
Lecturer's Profile
Lecturer ID 4475   University มหาวิทยาลัยขอนแก่น 
Name-Surname (Thai) รศ.ดร. เพ็ญศรี เจริญวานิช  Name-Surname (English) Assoc. Prof. Dr. Pensri Jaroenwanit 
Department/Major/Subject BUSINESS ADMINISTATION  Faculty Faculty of Business Administration and Accountancy 
Expertise    
 
 
Lecturer's Profile
Program Type: Thesis
Major Advisor
Student code Name Faculty Program Level สถานภาพ คำสั่ง
647210017-1  Miss PRAPAKORN SIRISATHIT  Business Administration and Accountancy  Business Administration Major Marketing   Doctoral Degree    คำสั่งแต่งตั้ง 137/2565  
667210005-0  Mr. NIZAR FAUZAN  Business Administration and Accountancy  International and Digital Business Management   Doctoral Degree    คำสั่งคณะบริหารธุรกิจฯที่ 162/2566 ลว 14 มิถุนายน 2566  
647210001-6  Miss PATCHAREE HONGTHONG  Business Administration and Accountancy  Business Administration Major Marketing   Doctoral Degree    คำสั่งคณะที่ 195/2564 ลว. 23 กรกฎาคม 2564  
Total 3 records
Co-Advisor
Student code Name Faculty Program Level สถานภาพ คำสั่ง
Total 0 record
Program Type: IS
Major Advisor
Student code Name Faculty Program Level สถานภาพ คำสั่ง
Total 0 record
Co-Advisor
Student code Name Faculty Program Level สถานภาพ คำสั่ง
Total 0 record
Total   3   records
 
 
Journal Publication 1 (Co-author)
Title of Article The Link of Corporate Social Responsibility Communication towards Customer Value Co-creation: An Empirical Study in Banking Business Indonesia 
Title of Journal Thailand and The World Economy 
Institute of Journal Faculty of Economics, Thammasat University 
ISBN/ISSN 2651-0529  Date of Acceptance 15 May 2023 
Volume   Issue  
Month   Year of Publication 2023 
Page   Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์  Level of Publication นานาชาติ 

Journal Publication 2 (Co-author)
Title of Article Building CSR Communication in Banking Business Thailand: The Mediating Effects of Social Media Influencers and Consumer Skepticism 
Title of Journal Creative Business and Sustainability Journal 
Institute of Journal Chulalongkorn Business School at Chulalongkorn University in Thailand 
ISBN/ISSN   Date of Acceptance 16 January 2023 
Volume   Issue  
Month   Year of Publication 2023 
Page   Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์  Level of Publication นานาชาติ 

Journal Publication 3 (Co-author)
Title of Article ปัจจัยที่ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อประกันชีวิตระยะยาวของประชากรในพื้นที่ภาคตะวันออกเฉียงเหนือของประเทศไทย 
Title of Journal วารสาร MBA-KKU 
Institute of Journal วิทยาลัยบัณฑิตศึกษาการจัดการ มหาวิทยาลัยขอนแก่น 
ISBN/ISSN   Date of Acceptance 6 มิถุนายน 2556 
Volume Issue
Month   Year of Publication 2555 
Page   Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์  Level of Publication ชาติ 

Journal Publication 4 (Co-author)
Title of Article Streamlines of Fear of Missing Out through Young Consumer Thrifting Fashion Future Trends: A Bibliometric and Visualization Analysis 
Title of Journal Thammasat Review 
Institute of Journal Research Administration Division, Office of the Rector Building Thammasat University, Rangsit Campus 
ISBN/ISSN 26300303  Date of Acceptance 10 June 2024 
Volume 2024  Issue
Month June  Year of Publication 2024 
Page 52-76  Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ตีพิมพ์แล้ว  Level of Publication นานาชาติ 

Journal Publication 5 (Co-author)
Title of Article “Roles of Customer Satisfaction towards Brand Advocacy: A Case Study of MICE Standard Hotels in Bangkok 
Title of Journal International Journal of Innovation, Creativity and Change 
Institute of Journal International Journal of Innovation, Creativity and Change (ISSN 22011323) Q2 
ISBN/ISSN International Journal of Innovation, Creativity and Change (ISSN 22011323) Q2  Date of Acceptance 28 August 2020 
Volume 2020  Issue Regular Issue 
Month December   Year of Publication 2020 
Page   Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์  Level of Publication นานาชาติ 

Research Conference Distribution 1 (Co-author)
Research Title บทบาทของสิ่งกระตุ้นประสบการณ์บนเว็บไซต์ต่อความผูกพันในตราสินค้าและการสนับสนุน ตราสินค้าของบริการจองห้องพักผ่านตัวกลางออนไลน์ในประเทศไทย  
Date of Distribution 20 February 2020 
Title of the Conference การประชุมวิชาการระดับนานาชาติและระดับชาติ ด้านบริหารธุรกิจและการบัญชี 2563 
Conference Date 20 February 2020 To 21 February 2020  Organiser คณะบริหารธุรกิจ มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ 
Conference Place ศูนย์ประชุมนานาชาติเอ็มเพรส โรงแรม ดิ เอ็มเพรส เชียงใหม่  Province/State เชียงใหม่ 
Proceeding Paper Volume 2563  Proceeding Paper Issue
Proceeding Paper Page 217-227  Proceeding Paper Editors/edition/publisher  
Peer Review Status มีผู้ประเมินอิสระ  Level of Conference นานาชาติ 
Type of Presentation Oral  Type of Proceeding Full paper 

Research Conference Distribution 2 (Co-author)
Research Title Factors Influencing Intention to Buy Long-term Life Insurance of People in Northeast Thailand. 
Date of Distribution 28 May 2013 
Title of the Conference Euro Amerincan Conference for Academic Disciplines & Creativity. 
Conference Date 28 May 2013 To 31 May 2013  Organiser Amglo-American University 
Conference Place Amglo-American University  Province/State Prague, Czech Republic 
Proceeding Paper Volume Proceeding Paper Issue
Proceeding Paper Page Proceeding Paper Editors/edition/publisher  
Peer Review Status มีผู้ประเมินอิสระ  Level of Conference นานาชาติ 
Type of Presentation Oral  Type of Proceeding Full paper 

Research Conference Distribution 3 (Co-author)
Research Title An Investigation of International Tourists from Big Emerging Market (BEMs) of Different Age Groups used Information Sources for Making Decision to Visit Thailand 
Date of Distribution 11 December 2014 
Title of the Conference The Macrortheme Conference - Paris 2014 
Conference Date 19 December 2014 To 20 December 2014  Organiser The Macrotheme Review A Multidisciplinary journal of global trends 
Conference Place Espace Vocation Paris Haussman Saint-Lazare  Province/State Paris France 
Proceeding Paper Volume 00  Proceeding Paper Issue 00 
Proceeding Paper Page 00  Proceeding Paper Editors/edition/publisher  
Peer Review Status ไม่มีผู้ประเมินอิสระ  Level of Conference นานาชาติ 
Type of Presentation Oral  Type of Proceeding Full paper 

Research Conference Distribution 4 (Co-author)
Research Title The Factors Influencing Consumer’s Learning about Indication of Anti-inflammation Drugs in Khon Kaen Province, Thailand 
Date of Distribution 20 December 2014 
Title of the Conference the Business and Social Science Research Conference: Paris 2014 
Conference Date 19 December 2014 To 20 December 2014  Organiser The Macrotheme Review 
Conference Place ESPACE VOCATION PARIS HAUSSMAN SAINT-LAZARE 92, rue Saint-Lazare 75009 Paris  Province/State กรุงปารีส ประเทศฝรั่งเศส 
Proceeding Paper Volume 4(4)  Proceeding Paper Issue Special Issue III 2015 
Proceeding Paper Page 77-87  Proceeding Paper Editors/edition/publisher The Macrotheme Review 
Peer Review Status มีผู้ประเมินอิสระ  Level of Conference นานาชาติ 
Type of Presentation Oral  Type of Proceeding Full paper 

Research Conference Distribution 5 (Co-author)
Research Title A Mediating Role and Influence of the Relationship Marketing Success toward Cluster Productivity in Thailand 
Date of Distribution 29 September 2014 
Title of the Conference International Conference on Multidisciplinary Trends in Academic Research (MTAR-2014) 
Conference Date 29 September 2014 To 30 September 2014  Organiser Global Illuminators, Kuala Lumpur, Malaysia 
Conference Place ฺBangkok  Province/State  
Proceeding Paper Volume Proceeding Paper Issue
Proceeding Paper Page Proceeding Paper Editors/edition/publisher  
Peer Review Status มีผู้ประเมินอิสระ  Level of Conference นานาชาติ 
Type of Presentation Oral  Type of Proceeding Abstract 

Research Conference Distribution 6 (Co-author)
Research Title ปัจจัยที่ส่งผลต่อชื่อเสียงของแบรนด์และความตั้งใจใช้บริการสถาบันกวดวิชาของนักเรียนในภาคตะวันออกเฉียงเหนือ Factors Affecting Brand Reputation and Intention to Use Tutoring Institution Services of High School Students in the Northeast, Thailand  
Date of Distribution 25 February 2022 
Title of the Conference การประชุมวิชาการระดับชาติและนานาชาติด้านบริหารธุรกิจและการบัญชี 2565 
Conference Date 25 February 2022 To 25 February 2022  Organiser Thailand Regional Business Schools Network 
Conference Place Mytt Beach Hotel  Province/State Pattaya Chonburi, Thailand 
Proceeding Paper Volume 2022  Proceeding Paper Issue
Proceeding Paper Page 357-368  Proceeding Paper Editors/edition/publisher  
Peer Review Status มีผู้ประเมินอิสระ  Level of Conference ชาติ 
Type of Presentation Oral  Type of Proceeding Full paper 

Research Conference Distribution 7 (Co-author)
Research Title ปัจจัยขับเคลื่อนและผลลัพธ์ของความไว้วางใจออนไลน์บนอีมาร์เก็ตเพลส ในประเทศไทย 
Date of Distribution 25 February 2022 
Title of the Conference การประชุมวิชาการระดับนานาชาติและระดับชาติด้านบริหารธุรกิจและการบัญชี 2565 
Conference Date 25 February 2022 To 25 February 2022  Organiser INCBAA ภายใต้ความร่วมมือของ 4 สถาบัน ได้แก่ คณะบริหารธุรกิจและการบัญชี มหาวิทยาลัยขอนแก่น คณะบริหารธุรกิจ มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ คณะวิทยาการจัดการ มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ และคณะการจัดการและการท่องเที่ยว มหาวิทยาลัยบูรพา 
Conference Place Mytt Beach Hotel  Province/State จังหวัดชลบุรี 
Proceeding Paper Volume 2022  Proceeding Paper Issue
Proceeding Paper Page 369-380  Proceeding Paper Editors/edition/publisher  
Peer Review Status มีผู้ประเมินอิสระ  Level of Conference ชาติ 
Type of Presentation Oral  Type of Proceeding Full paper 

Research Conference Distribution 8 (Co-author)
Research Title ENHANCING THE ROLE OF SOCIAL MEDIA INFLUENCERS AND EWOM THROUGH CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY COMMUNICATION IN THE CONSUMER GOODS 
Date of Distribution 17 November 2023 
Title of the Conference The Gadjah Mada International Conference on Economics and Business 
Conference Date 26 September 2023 To 27 September 2023  Organiser Faculty of Economics and Business, Universitas Gadjah Mada 
Conference Place Yogyakarta  Province/State Yogyakarta 
Proceeding Paper Volume 11  Proceeding Paper Issue
Proceeding Paper Page 41  Proceeding Paper Editors/edition/publisher Faculty of Economics and Business, Universitas Gadjah Mada 
Peer Review Status มีผู้ประเมินอิสระ  Level of Conference นานาชาติ 
Type of Presentation Oral  Type of Proceeding Abstract 

Research Conference Distribution 9 (Co-author)
Research Title The Role of Digital CSR through Value Co-creation toward Patronage Intention in Young Adult Markets 
Date of Distribution 26 March 2024 
Title of the Conference The International and National Conference on Business Administration and Accountancy 2024 (INCBAA 2024) 
Conference Date 23 February 2024 To 23 February 2024  Organiser Faculty of Management Sciences, Prince of Songkla University, Hat Yai, Songkhla 
Conference Place At Crystal Hotel Hatyai, Hatyai, Songkhla  Province/State  
Proceeding Paper Volume Proceeding Paper Issue
Proceeding Paper Page 27  Proceeding Paper Editors/edition/publisher Faculty of Management Sciences, Prince of Songkla University 
Peer Review Status มีผู้ประเมินอิสระ  Level of Conference นานาชาติ 
Type of Presentation Oral  Type of Proceeding Full paper 

Award
Name of the award paper Thesis Support and Promotion Fund under the Graduate Hall of Fame Project for the first semester of the academic year 2024 
Award Title Graduate Hall of Fame Project for the first semester of the academic year 2024 
Organization Graduate School Khon Kaen University  Date of awarding 31 July 2024 
Place Khon Kaen University  Country Thailand 


<
forum